Зерттеушілер Алматы қаласының орталық емес аудандарындағы әлеуметтік капиталды дамытуға және қаланың физикалық кеңістігін дамытуға жеке бизнестің әсерін зерттеді.
Есепте қалалардың орталық емес аудандарын жаңғыртуға бизнестің қатысуы бойынша әлемнің үздік тәжірибелері мен қолданыстағы әдебиеттің талдауы; Алматыдағы орталық емес аудандардың экономикалық әлеуетінің талдауы; бизнес өкілдерімен және сарапшылармен терең сұхбат қамтылған.
Алматы ЖАӨ-нің 22%-ын; қызметтердің жалпы көлемінің 25%-ын, Қазақстан бюджетіне салық түсімдерінің 20%-дан артық бөлігін; қаржы және сақтандыру қызметтерінің 54%-ын, бөлшек және көтерме тауар айналымының 47%-ын және сыртқы сауда айналымының 1/6 бөлігін қамтамасыз етеді.
Сауда қала экономикасының құрылымында ең үлкен үлесті және ЖАӨ-нің шамамен жартысын иемденеді. Бизнестің қызметі, негізінен, қала ішіндегі тұтынушыларға бағдарланған, өнім сыртқы нарықтарға жылжытылмайды.
Өнеркәсіптік өндірістің үлесін ұлғайтуға кедергі келтіретін негізгі тосқауыл – нақты сектордағы еңбектің төмен өнімділігі болып табылады. Орталық емес аумақты биліктегілер жаңа индустриялық нысандарды дамытуға арналған база ретінде қарастырады. Алатау және Наурызбай аудандарында әлеуметтік инфрақұрылым нысандары, тұрғын үй, жолдар және коммуникациялар салынуда. Бұл – аудандардың тартымдылығын арттырады, бірақ жеке бизнесті дамыту үшін қосымша стимулдар қажет.
Қала халқы санының өсуі табиғи өсім мен миграцияның әсерінен орын алуда. Алатау және Әуезов аудандары халықтың табиғи өсімінің 40%-ын береді. Алатау, Наурызбай, Түрксіб аудандарының үлесіне миграцияның 90%-ы тиеді.
Алматы бойынша жұмыссыздық шамамен 5,3% құрайды және аудандар бойынша жұмыспен қамту құрылымы салыстырмалы түрде біркелкі болып табылады. Алайда тізімдік санының құрылымын қараған кезде, жұмыспен қамтуға негізгі үлестің қосылуын үш негізгі ауданның – Алмалы, Бостандық және Медеу аудандарының қамтамасыз етіп отырғанын байқауға болады. Дәл осы аудандар орташа жалақының жоғарырақ деңгейін қамтамасыз етеді.
Сондай-ақ аудандардың физикалық кеңістігінің сапасы бойынша – мысалы, көліктің қолжетімділігі мен ыңғайлылығы, базалық коммуналдық қызметпен қамтылуы, жасыл желектердің болуы және т.б. бойынша аудандардың арасындағы алшақтық айқын білінеді.